ایمیل مارکتینگ چیست ؟
ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه می توان از این ظرفیت بزرگ در حوزه تبلیغات به عنوان یک فرصت فوق العاده استفاده کرد.
ایمیل مارکتینگ به انگلیسی : Marketing Email
نوعي بازاریابي مستقیم است که بواسطه رایانامه ایمیل صورت ميگیرد.
در این بازاریابي ميتوان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفي نمود.
اینکار به صورت ارسال یك پیام به یك یا چند مخاطب با هدف ایجاد یك ارتباط تجاري یا جمع آوري پول صورت ميگیرد.
پژوهشگران تخمین زده اند در سال 2006 شرکتهاي آمریکایي400 میلیون دلار براي بازاریابي رایانامه اي هزینه صرف کرده اند.
ایمیل مارکتینگ به منظور این معمولا شامل استفاده از ایمیل براي ارسال آگهي،
درخواست کسب و کار یا درخواست فروش یا کمک هاي مالي است
و به معناي ایجاد وفاداري، اعتماد یا آگاهي از نام تجاري است.
یکي از دلایل پرطرفدار شدن ایمیل مارکتینگ، امکان سنجش رفتار کاربران و مشتریاني است
که ایمیل ها برایشان ارسال شده است، و هر چیزي در این مدل بازاریابي قابل سنجش و بهبود است.
برگشت سرمایه یا ROI در ایمیل مارکتینگ 40 مي باشد
و این مقدار بیشترین ROI بین رسانه هاي تبلیغاتي دنیا است.
یعني به ازاي هر 1 تومان سرمایه گذاري در این بخش 40 تومان سودآوري خواهد داشت.
ریشه یابی کلمه ایمیل مارکتینگ
کلمه ایمیل مارکتینگ به معني بازاریابي ایمیلي است که به معني فروش کالا
یاخدمات از طریق ایمیل ميباشد.
ایمیل مارکتینگ در کنار رشد تکنولوژیکي قرن بیست و یکم به سرعت در حال پیشرفت است .
قبل از این رشد، زماني که ایمیل ها به اکثریت مشتریان نوآور بودند،
بازاریابي ایمیل به اندازه موثر نبود.
در سال 1978 ،گري تورک از شرکت تجهیزات دیجیتال DEC اولین ایمیل انبوه را به نزدیك به 400 مشتري
بالقوه از طریق شبکه آژانس پروژه هاي تحقیقاتي پیشرفته ARPANET ارسال کرد .
این ایمیل به فروش 13 میلیون دالري در محصوالت DEC منجر شد و پتانسیل بازاریابي را از طریق ایمیل هاي گسترده نشان داد.

ایمیل مارکتینگ چیست ؟