تاریخچه ایمیل مارکتینگ
تاریخچه ایمیل مارکتینگ به چه دوره ای باز می گردد و اولین کسی که از این روش برای تبلیغات هدفمند استفاده کرد چه کسی بود؟
ایمیل مارکتینگ در کنار رشد تکنولوژیکي قرن بیست و یکم به سرعت در حال پیشرفت است.
قبل از این رشد، زماني که ایمیل ها به اکثریت مشتریان نوآور بودند، بازاریابي ایمیل به اندازه موثر نبود.
در سال 1978 ،گري تورک از شرکت تجهیزات دیجیتال DEC
اولین ایمیل انبوه را به نزدیك به 400 مشتري بالقوه از طریق شبکه آژانس پروژه هاي تحقیقاتي پیشرفتهARPANET ارسال کرد.
این ایمیل به فروش 13 میلیون دلاري در محصوالت DEC منجر شد
و پتانسیل بازاریابي را از طریق ایمیل هاي گسترده نشان داد.
با این حال، به عنوان بازاریابي ایمیل به عنوان یك ابزار موثر ارتباط مستقیمي،
کاربران شروع به مسدود کردن محتوا از ایمیل با فیلتر و مسدود کردن برنامه ها کردند.
به منظور مؤثر بودن پیغام از طریق ایمیل، بازاریابان مجبور به ایجاد یك شیوه محکم کردن محتوا
از طریق کاربر نهایي، بدون اینکه از طریق فیلترهاي خودکار و نرم افزار حذف هرزنامه برداشته شوند.
این باعث تولد ایمیل هاي بازاریابي شد که به کاربران خاص بر اساس الگوهاي ردیابي آنالین آنها ارسال مي شود.
کمپین ایمیل مارکتینگ
در سال 1978 اولین کمپین ایمیل مارکتینگ راه اندازي شد.
دقیقا در زماني که هنوز شبکه اینترنت وجود نداشت و سازمان پروژهه اي تحقیقاتي پیشرفته شبکه
به فعالیت مي پرداخت که بعدا به اینترنت تبدیل شد.
این سازمان به صورت اختصاري Arpanet نامیده مي شد و در سال 1990 براي همیشه تعطیل شد.
تولد هاتمیل به انگلیسي Hotmail در سال ۱۹۹۶ رخ داد.
اولین سرویس ارسال و دریافت ایمیل شخصي بود.
این سرویس توسط کمپاني مایکروسافت در سال 1997 خریداري شد و الان به عنوان سرویس Outlook به فعالیت مي پردازد.
در سال ۱۹۹۸ سیستم امنیت اطلاعات شروع به کار کرد
که خیلي روي کیفیت سیستم هاي ارسال ایمیل و در کل ایمیل مارکتینگ تاثیر مثبت گذاشت.
قانون اسپم
قانون Spam Can در سال ۲۰۰۳ معرفي شد تا ایمیل هاي تبلیغاتي کیفیت بیشتري پیدا کنند
و در آنها کمتر اسپم مشاهده شود.
طبق یك بررسي گسترده، حدود 40 %ایمیل هاي ارسالي در سال ۲۰۱۲ داخل گوشي هاي همراه باز شدند.