کاربرد ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ کاربردهای فراوانی دارد و به علل مختلف میتوانید از آن استفاده نمایید.
اما از بازاریابی ایمیلی در برخی موارد مشخص بیشتر استفاده میشود که آنها را بررسی میکنیم.
البته باید این نکته را بگوییم که ایمیل مارکتینگ فروش مستقیم محصول با استفاده از ایمیل نیست.
خوشامد به کاربر های جدید
سادهترین کاربرد ایمیل در سایت یا خبرنامه پیام خوشامد به کاربر جدید و تشکر از همراهی اوست.
میتوانید اطلاعات ورود و یک راهنمای استفاده از سایت را هم برای او بفرستید.
خبرنامه ایمیلی
بسیاری از کاربران در ازای دریافت یک هدیه رایگان یا محتوای منظم و تخصصی حاضرند ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند. شما نیز میتوانید از این فرصت به خوبی استفاده کنید و رابطهتان را با آنها قویتر کرده و آن را حفظ کنید. علاوه بر این میتوانید برای مخاطبان خبرنامه ایمیلهای منظمی را بفرستید که در آنها از متن، طرح، عکس، ویدیو و… استفاده کردهاید.
اطلاعرسانی درباره محصولات جدید
اگر قرار است بهزودی محصول یا خدمت جدیدی را ارائه دهید،
میتوانید از مدتی قبل با استفاده از ایمیل این خبر را اطلاعرسانی کنید تا مخاطبان شما در جریان قرار بگیرند.
ارسال اطلاعات خرید
یکی از مهمترین زمانهایی که میتوانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید موقعی است که بعد از خرید رسید،
فاکتور و جزئیات خرید را برای مشتری ایمیل میکنید. ضمن اینکه در صورت نیاز میتوانید لینک فایلهای دانلودی را نیز برای او بفرستید. اگر هوشمند باشید میتوانید در ایمیل خود پیشنهادات خرید جدید یا مرتبط با خرید فعلی نیز قرار دهید.
تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه
اگر برای مدت زمان مشخص تخفیف یا پیشنهادات ویژهای در نظر گرفتهاید یا در حال اجرای کمپین تبلیغاتی خاصی هستید،
میتوانید از ایمیل مارکتینگ برای اطلاعرسانی به مخاطبان استفاده کنید.
این کار کمک میکند تا تقریبا بیشتر مخاطبان در جریان قرار بگیرند. ضمن اینکه میتوانید آخرین فرصت استفاده از این شرایط ویژه را نیز به اطلاع مشتریان برسانید.
اطلاع رسانی رویدادها
ممکن است رویداد خاصی برگزار شود که مربوط به کسب و کار شماست یا در آن حضور دارید.
خیلی راحت و سریع با استفاده از بازاریابی ایمیلی میتوانید مخاطبان را در جریان رویداد بگذارید و حتی از آنها دعوت کنید.