انواع روشهای ایمیل مارکتینگ
تنها هدف از ایمیل مارکتینگ فروش نیست و بازاریابی ایمیلی میتواند برای مقاصد مختلفی استفاده شود.
1- وفاداری کاربران به سایت
اگر سایت شما از سایت های خبری و مشاوره ای است میتوانید از ایمیل مارکتینگ برای ایجاد وفاداری استفاده کنید
به این ترتیب که با فرستادن منظم ایمیل های برای کاربران آنها را به وبسایت خود علاقه مد کنید.
اما این نکته را فراموش نکنید که هدف اصلی ایمیل مارکتینگ ایجاد تراکنش مالی است و فعالیت های ایمیلی شما باید در این راستا باشد.
2- برند سازی
مبحث دیگری که با استفاده از ایمیل مارکتینگ میتواند انجام شود برند سازی (Branding) است.
مثلا اگر شما امکان مشاوره در سایت خود دارید باید با استفاده از ارسال ایمیل این قابلیت را به کاربران معرفی کنید.
یا محصولاتتان را به همراه همه قابلیت هایشان ایمیل کنید.
3- تبلیغات
در ادامه روشهای ایمیل مارکتینگ ، میشود محصولات را مرحله به مرحله معرفی کرد.
این نوع از تبلیغ با تبلیغ انبوه محصول فرق دارد. شما با توجه به آن چیزی که مشتری به آن علاقه نشان داده است محصولات مرتبط که میتوانند نظر او را جلب کنند برایش میفرستید.
نکته اساسی این است که قصد شما نباید از این ارسال این نوع ایمیل فروش باشد و ایمیل شما در خود حاوی قیمت باشد.
بلکه باید تبلیغ شما به قدری جذاب باشد که او را به سایت شما بیاورد تا مشخصات کامل محصول را ببیند.
4- فروش
روش نهایی نیز وقتی است که شما به قصد فروش ایمیل ارسال میکنید.
در این مدل نباید بدون برنامه ریزی محصولات را برای فروش ارسال کنید.
زمانبندی کنید و سعی کنید در همان هفته و یا روز اول عرضه یا مناسبت های خاص با کد تخفیف ایمیل ها را ارسال کنید.