در بازاریابی سنتی، شاخص موفقیت، سهم بازار محصول است ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت، سهم از تعداد مشتری است.
بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند،
حال آن که بازاریاب تک به تک در پی پیدا کردن محصولات بیشتر برای مشتریان است.
بازاریاب سنتی، محصولاتش را مدیریت میکند و مدیرانش،
مسئول میزان فروش فصلی محصولاتش هستند.
در بازاریابی تک به تک مشتریان را مدیریت میکند و مدیرانش مسئول پاسخگویی به رشد ارزشهای مورد انتظار این مشتریان هستند.
با توجه به تعریف جدید از مشتری در عصر حاضر، باید به سمت این نوع بازاریابی حرکت کرد.